Rybarina.eu - Lov kaprů a sumců‚ stránka o rybaření

Rybník Pilský Bohdaneč

JAK JSEM CHYTIL NESSIE ANEB PŘÍZRAK Z PILÁKU.

Vyza Velká neboli Beluga...ryba ,jenž mi už několik měsíců nedá spát mi najednou leží u nohou. Přestože u tohoto druhu je padesátikilový exemplář ještě miminko nemohu se na ni vynadívat...je nádherná. Vrátím se ale na začátek, do letošní nevlídné zimy kdy jsem vyrazil s kamarády na lov štik pod ledem. Nejsem žádný fanda soukromých revírů a mnohem raději lovím ryby na divokých,nejlépe panenských vodách, ale v zimě z nedostatku akce tu a tam udělám vyjímku a některý soukromák navštívím. Nejinak tomu bylo i v tomto případě a my s klukama vytáhli z pod ledu několik krásných,zimně vybarvených štik. Blížil se večer a čas balit, když tu přišel poslední záběr. Hned od začátku bylo zřejmé že jde o hodně velkou rybu, dírkový proutek nestíhal a slabý vlasec byl předzvěstí chmurného konce zdolávání. Po několika minutách se ryba otočila a vcelku bez problémů se nechala přivést k díře v ledu ....ve vteřině ji poznám a křiknu na kluky...je to vyza a je velká jako já. V křištálově čisté vodě a přes malé kukátko do ledového podvodního království se cca 50kilová ryba jevila doslova jako monstrum. Potom přišlo nevyhnutelné , obluda se otočila zamávala ocasní ploutví a okamžitě přebrousila silon o ledovou hranu. Rozhostilo se hrobové ticho...každý kdo mě zná tak ví,že v podobných situacích se na mne nemluví a už vůbec se nemá nikdo pokoušet mne utěšovat. V takový moment musím situaci vstřebat jen já sám. To se mi nakonec daří....nicméně už ted vím že jednou...jednou vyzu musím dostat a také vím ,že to musí být brzy. Mám totiž takovou vlastnost. Nevím jestli dobrou nebo špatnou,ale když něco moc chci tak si zatím jdu stůj co stůj a většinou se moje touha časem naplní. Ted jsem toužil po jediném...po monstru z rybníku a měl jsem v plánu ho také co nejdříve přechytračit. Pak ale přišlo jaro a sním několik výprav do zahraničí za velkými sumci....nutno podotknout, že výprav velmi úspěšných a tak jsem na svou vyzu málem zapomněl. Nebýt náhody možná bych ji už letos ulovit ani nezkusil...ale. Zazvonil telefon a na druhém konci kamarád Honza, který se stará o soukromý rybník Pilský v Bohdanči. Mají prý v rybníku vyzu a je třeba ji odlovit a zjistit jak se jí rok po vysazení do této vody daří. Navíc je v nádrži jediná, což je výzva a výzvy ty já mám rád. Nic víc slyšet nepotřebuji a za dva dny už s kámošem Zdendou stavíme bivak na břehu Piláku a zavážíme kusy ryb na velkých jednohácích s jediným cílem....přelstít zdejší bájnou Nessie, jak jesetera vtipně pojmenovali jeho majitelé. Na záběr nečekáme nijak dlouho....ale hned po zdolávání zjistíme, že tomuto jesíkovi nějaké to kilo pořád schází. Ryba váží dvacet kilogramů a měří úctyhodných 140cm takže lovec Zdenda je na svůj úlovek právem pyšný. Pořídíme několik fotek a do konce dvoudenní akce chytíme už jen pár kapříků a metrových jeseterů sibiřských, kterých je tu opravdu požehnaně. Výprava končí, Nessie se nekonala....nevadí, zkusíme to příště, říkáme si s partákem. V následujících dnech a týdnech se vydávám opět do Itálie a Spanělska, ale hned při první příležitosti se se Zdendou na rybník vracíme. Nessie ještě prý nikdo na břeh nedostal, ač na udicích už byla mnohokrát . Výzva stále sílí a já nemyslím snad na nic jiného. O druhé výpravě se nebudu dlouho rozepisovat....zkrátka by nebylo psát o čem. Chytali jsme kapry a menší jesetery ale po 180cm dlouhém drobečkovi zase ani památky, kusy makrel na sumcových prutech zůstali nedotčeny. Zhruba o týden později jedu s přítelkyní na dětský rybářský tábor, kde mám mít přednášku o sumcařině a napadá mě vyrazit o den dříve....Pilák je při cestě a co kdyby náhodou....jistě znáte ten pocit,to tušení, že ted nastal ten pravý čas. Vše je domluveno, jednu noc strávíme třetím pokusem o ulovení přízraku z Bohdanče. Dva pruty stražím opět cíleně a jeden nahazuji naslepo na kapra, aby byla alespon nějaká ta akce. Večer se nic neděje a jelikož jsme unaveni jdeme si brzy lehnout.....rolničky na prutech mě vždy budí spolehlivě tak nemám obavy, že případný rybí atak na naše nástrahy prospím. Noc je klidná, jen lehký deštík a vítr šumící v korunách stromů nám dělají společnost....jsme na rybníku uplně sami. Krátce po rozednění se rozezní hlásič a já poměrně rychle vzbuzen vybíhám zaseknout.....aspon že se spletl kapřík, říkám si cestou. Zvedám prut a lehce rybu v její jízdě přisekávám. V tom vyletí nad hladinu asi sto metrů od nás ohromné, dlouhé tělo velkého jesetera a já už tuším, že jsem právě dostal druhou šanci. Nedělám si však iluze, na kapráku je namotaný podobný vlasec jako při zimním fiasku, nicméně vím,že udělám maximum abych vyzu tentokrát dostal. Nejsem si totiž jist, zda by další porážku má křehká nervová soustava ustála bez trvalých následků na zdraví i rybářském vercajku. Klepou se mi kolena a srdce mám až v krku, zatímco Nessie si s nezájmem brázdí vodu uprostřed rybníka. Po asi 15minutách se nechá otočit a pozvolna přitáhnout do blízkosti břehu....to už tu jednou bylo mumlám si pod vousy, ale tentokrát to bude jinak holčičko a s šíleným výrazem ve tváři pokračuji ve zdolávání. Opět jako přes kopírák....obluda vyletí nad hladinu, div mi nevytrhne prut z ruky, otočí se a nabere směr velké dřevěné molo, které jsem v tu chvíli pojmenoval několika nepublikovatelnými výrazy. Oběhnu strom, běžím po mole a jentaktak stíhám přehodit silon kolem dřevěných vzpěr a zabránit tak jeho okamžitému přetržení....povedlo se a ryba je pořád na háčku, dokonce zas na volné vodě. Utíkám zpátky na břeh, potvoru následuji po kolena ve vodě a když jsem konečně daleko od proklaté překážky, rozhoduji se dál ji už nepustit. Dobrzdím naviják a unavené ,živé torpédo se nechá naštěstí otočit. Jezdí pod břehem a já už vím,že královně rybníka docházejí síly, že tentokrát nejspíš budu mít štěstí a setkám se s ní tváří v tvář. Ještě pár lehčích výpadů a unavená a pokořená Nessie si lehá na bok....na nic nečekám,předám prut Petře a chytám ji za ocas...pevně a oběma rukama, to je totiž jediná možnost jak takovou rybu dostat z vody. Konečně ji mám...moje radost je nepopsatelná, stejně tak se raduje moje polovička. Oba vidíme takovou rybu poprvé a je to pro nás skutečný zážitek. Voláme Honzu,ten vzápětí přijíždí, rybu měří a kontroluje v jaké je kondici. Na tomto rybníku se totiž o ryby skutečně starají a to je dobře. Fotíme, uděláme krátké dokumentační video a krásku Nessie, pomalu se probírající k životu pouštíme zpět do hlubin jejího domova. Vstřebáváme zážitky, sušíme mokré oblečení i sebe a je nám moc dobře...ostatně tak jako vždy, když se člověku splní sen. Mé sny nejsou nikterak náročné, většinou souvisí s lovem velkých ryb a pro leckoho to třeba můžou být sny malicherné.....ne tak ale pro mne, protože lov ryb je můj život a moje cesta. Všem slušným rybářům přeji zažít brzy něco podobného a já už se zase rozhlížím kam a jakou že rybku se vydám v nejbližší době dobývat. Pokud se mi zadaří tak o tom určitě napíši zase pár řádek.

Hrdobec

Rybaření na Pilském rybníku

Tento víkend jsem byl dá se říci po prvé na soukromém revíru a to hlavně proto,že jsem toužil si konečně chytit jesetera. Zvolily jsme rybník Pilský v Bohdanči. Důvodů bylo několik : Velmi slušná obsádka ryb.Šance na ulovení vyzy kolem 60kg a v neposlední řadě to, že to není příliš daleko od domova. Přestože bylo opravdu ošklivé počasí déšť a zima, tak ryby braly.Největší kousek co se nám povedl byl jeseter Sibiřský 141cm a 20kg. Bohužel ty největší ryby se nám vyhnuly, ale i tak to byla paráda.Velký dojem na mne také nechal majitel revíru, který je maximálně vstřícný a přátelský a neméně nás potěšilo, že nemusíme vařit konzervy, ale můžeme si odskočit do přilehlého hotelu Agnes na dobré teplé jídlo. Na tomto revíru jsme nebyly určitě naposled protože, když se chce člověk odreagovat není nic lepšího než takto příjemné místo a krásný ryby k tomu.

Zdeněk M

Pilský rybník výprava 2

Dne 30.5.2014 po více jak půlročním rybářském půstu (díky mému zaměstnání v zahraničí) Jsem se konečně chystal k vodě. Bohužel však moje nejoblíbenější řeka Labe byla natolik rozvodněná, že nemělo smyslu se tam pokoušet o lov. Proto bylo nutné vymyslet na rychlo nějaký náhradní plán. Přemýšlení po pravdě nezabralo mnoho času a hned jako první mne napadl Rybník Pilský v Bohdanči. Tento 3,5ha rybník jsem si oblíbil nejen pro jeho dobré zarybnění, ale i proto, že tam je prostě klid a pěkná okolní krajina. Dříve jsem byl zásadní odpůrce všech soukromích revírů ale jak šel čas naučil jsem se i je rozdělovat na dobré a špatné.Pilák u mě patří rozhodně k těm dobrým. Není zde cítit honba za penězi na úkor zdraví ryb a je znát, že o revír se starají lidé kteří rybařině opravdu rozumí. Balení probíhalo vcelku hladce a až na ešus jsem tentokráte nic nezapomněl. Team kolega Martin který se mnou jezdí velice často byl na rybníku první a v poklidu čekal až se prokoušu přes Kutnou horu kde staví nové kruhové objezdy a cesta tudy je opravdu hodně složitá. Konečně jsem u vody a už se těším na první záběry. Bohužel jako by naschvál kapři vůbec neberou vypadá to, že větší kusy jdou do tření a nezláká je zřejmě sebelepší boilies nepo peletka. Sem tam se na hladině nějaký převalí ale to je vše co bylo v pátek k vidění.V nočních hodinách zachutnalo mé vlastní boilies jeseteru který měřil 110cm.po změření a vypuštění jsem se mohl věnovat opět nerušenému spánku. V sobotu jsme s Martinem vyzkoušely feeder s mini peletkama halibut a s mini kuličkama které jsem ušoulal jen tak v ruce pár dní před výjezdem. Tato taktika nám přinesla mnoho radosti jelikož hned po prvním nahození nám přišel lín 41cm a pak ještě mnoho dalších z nichž největší měl 47cm. Lín je sám o sobě nádherná ryba která vždy potěší každého rybáře, no a když přijde i na nástrahu kterou si vyrobíte je radost dvojnásobná. A taky byla :-) Odpoledne přijela kamarádka Renata a její první slova byla, že nám tedy musí ukázat jak se loví kapr. Ta slova jsem  bral samozřejmě s úsměvem ovšem ten mě přešel hned 10 minut po tom co nahodila a zdolala vcelku slušného kapra. Po 2 hodinách zdolala ještě druhého a musel jsem uznat , že něco přeci jen umí :-) Noc ze soboty byla jako noční směna co hodina to záběr.Velmi často šlo jen o zatažení a puštění ovšem když je příposlech u hlavy vše vypadá nadějně.Zdolalo se pár kaprů průměrné velikosti a menší jeseteři kolem metru. Jako třešnička na dortu a již za svítání přišel na můj prut, mě velice známí jeseter Zdenda kterého jsem chytl minulí rok 2x za víkend. Zpočátku jsem si ale myslel, že se bude jednat o ještě většího jesetera který dostal jméno Amálka, protože souboj s ním byl opravdu víc než vyrovnaný a bylo znát že ryba je plná sil. Ani když celý vyskočil nad vodu jsem si nebyl jist tím, že to není Amálka. Po zhruba 12ti minutách jsem jesíka konečně  navedl do podběráku a zjistil že se jedná o mě známého Zdendu. Po focení a zvážení které se moc nevydařilo jelikož má váha do 22kg nestačila, jsem Zdendu pustil a popřál mu mnoho obezřetnosti do dalších dnů. Po zbytek neděle se povedl ještě Martinovi pěkný kapr kolem 70 cm pár sivenů na feeder a bolen kolem 50ti cm.Touto cestou chci poděkovat bratrům Píbilům za vřelé uvítání na revíru a Martinovi a Renče za krásný víkend.

Zdeněk (Maxxx)

Naše hodnocení rybářského revíru Pilský rybník

Pilský rybník se dá jednoduše zhodnotit slovem - Pohoda. Perfektně upravené břehy, super zarybněnost, 19 chytacích míst a v zimě rybaření na dírkách. Na Piláku se nelze cítit jinak než dobře, ryby většinou berou, všude je pořádek a neni co vytknout. Chytit se dají kapři, líni pstruzi a amuři v trofejních velikostech. Dále je zde mnoho druhů jeseterů a samozřejmě již zmíněná vyza Nessie. Tento revír doporučujeme lidem kteří nehledají nic složitého a chtějí si dobře zachytat. Rybník a jeho okolí se velice dobře hodí i k rodinné dovolené. Lze využít hotel s restaurací, který stojí přímo u rybníka, nebo si jen bivakovat a užívat si nočních záběrů. Vaše rodina se nudit určitě nebude protože v těsné blízkosti se nachází víceúčelové sportoviště, lanové centrum, rozhledna, dále lze dohodnou plno jiných aktivit, jako např. jízdy na koni, exkurze v místní palírně vyhlídkové lety apod.